Ново

Идеи и хитринки за по-бързо справяне в кухнята

  Страхотни идеи и хитринки за по-бързо справяне в кухнята с помощта на заготовки: Домати : белени, нарязани на кубчета и порционирани в тор...

Thursday, April 24, 2014

Илачи при разболяване тип настинка и грип

 

В сезона на зимните неразположения сме и искам да споделя с какво се лекувам при първи симптоми. Със същото се лекувам и при летни симптоми :D . Не искам да дърпам дявола за опашката, но от както редовно тренирам, постепенно намаляха гнойните ангини, а от почти 4 години не съм имала гнойна ангина!
куркума
Това за мен е невероятно постижение, защото 2-3 пъти годишно имах гнойна ангина, която преминаваше в тотално запушване на носа и страаашни сополи (като вода, гъсти, цветни, нищо не ми се спестяваше). Ходех с капки за нос в чантата и след всяко запушване на носа се пристрастявах към тях и ми трябваше по 1 месец да ги откажа. Беше кошмарен период. Тогава разбрах, че единственото, което искам е да съм здрава!
Мисля, че тренировките и храненето ми помогнаха да съм по-здрава, също това, че спрях да ходя на работа в офис тип отворено пространство, където от 40 души винаги имаше някой болен. В съчетание със слабия ми имунитет, постоянното излагане на вируси ме разболяваше много често.
Това вече е в миналото.
Помня кога беше преломният момент, защото беше много стресиращо за мен. Февруари 2010 година бях планирала екскурзия с родителите ми до Истанбул, а през април до Барселона (баща ми е футболен фен и имахме билети за мач на Camp Nou).
Camp Nou
От декември 2009 започнаха една гнойна ангина, втора гнойна ангина… В началото на февруари 2010 година се чувствах много зле – зверски запушен нос, постоянно се ослушвах гърлото ми добре ли е, дали пак не ми дращи, светех си с лампа в гърлото дали има бели налепи по сливиците (със седмици си живеех с тях, особено след като отказвах да пия антибиотик за ужас на личната ми лекарка; и да го пиех все тая, минаваше ми докато го пия и след 3 седмици пак налепи …).
Точно преди екскурзията до Истанбул отново бях с нос и гърло, много се ядосах (беше ме страх да пътувам..), изхвърлих всички капки и мазила за нос. Изхвърлих всички смучещи неща за гърло – навсякъде имах опаковка от нещо – в колата, в чантата, в джоба на якето … Защото гърлото ме хващаше често.
Носът ми беше зверски запушен, даже капки като сложех не можеха да влязат и да подействат. От запушения нос имах чувството, че имам огромна глава, сякаш раздут балон. Не можех да спя и това ме правеше раздразнителна, в лошо настроение … Загубих си гласа за 1 седмица (много лесно си губех гласа, даже и сега, ако дълго време говоря, усещам, че започва да спада). Ужасен период, чак 4 години след това не ме е страх да си го спомнян.
Реших, че ако трябва ще се мре, но няма да пия повече нищо и няма да си пъхна нищо в носа! Бях много категорична, обхвана ме еуфория и решимост (налудничава, да живее лудостта!).
Звъннах на личната ми лекарка и й казах, че искам лекар уши нос гърло – добър и да не ми предписва лекарства. Явно съм звучала много налудничаво, защото веднага ми даде координати на лекар във ВМА София (не помня името му :( ). Отидох там, зачаках опашка. Дойде ми реда – влизам и от вратата започвам „Няма да пия никакви лекарства, не мога да дишам, така съм от много време, лекарствата не ми помагат, няма да пия лекарства…“ повтарям едно и също и не давам да се обади, че може да каже нещо за лекарства :D .
Човекът ме видя, че съм отчаяна, но категорична. Успокои ме, прегледа ме и каза, че нямам механични повреди и че ще ми предпише лекарства, които са народни, билкови рецепти, които някой се е сетил да опакова като продукти.
Мислех, че ме работи, за да пия лекарства, но взех рецептата и така попаднах на:
Анисол капсули на доктор Тайс. Прочетох, че съдържа само анасоново масло (и помощни вещества, но не беше страшно на фона на всичко, с което се бях тъпкала). 5 дни пих 3 пъти на ден по 1.
анисол
Следващите 5 дни 2 пъти на ден по 1 капсула ГелоМиртол– екстракт от евкалипт. След като приема хапчето се чувствам като коала :)
Гело Миртол
Обаче това, което ми помогна да устоя бяха лентички за хъркане. Искам да дам Нобелова награда на този, който ги е изсмилил! Благодаря на този човек от цялото си сърце. Само, този който не е можел да диша с дни и нощи ще ме разбере. Лентичките против хъркане според мен са новите капки за нос. Представляват лепенка, на която има твърда пластмасова пластина.
запушен нос
Като залепиш лепенката на двете ноздри през носа, лентата се опитва да се разгъне навън и така разширява носа механично, така че надутата лигавица вече не се допира до стените на носа и се процежда въздух! Гениално! Супер простичко! Единственият недостатък е, че не може да се ползват повече от 12 часа, но за мен беше достатъчно, защото можех да спя!
С анасона и лентичките започнах да се чувствам добре, повярвах си, че мога да се справя сама (без лекарства)! Заминах за Истанбул с отпушен нос, не ме болеше гърлото, само зверси сополи имах. Реки от сополи, ама много, на всеки 20 минути вадех страаашни количества. Откъде идваше всичко това, как се побираше в носа ми?
И така днес вече се чувствам силна. Ако дойде неразположение го посрещам със сила и без страх. Приемам го като изпитание, което трябва да премина. Обаче от началото на 2010 няма гнойни ангини :)
Започнах да чета много, ама мноооого. Така открих ензимите Serrazimes (на Now Foods) – гаргара с тях при първи симптоми на дращене по гърлото ме държеше далече от гнойната ангина.
serrazimes
Разтварях 3 капсули в чаша вода. С малки глътки правех гаргара на гърлото и цялата уста. Представях си армия от ензими, която изяжда бактериите по сливиците и устата. Дали от ензимите, дали от визуализацията и вярата ми, това ми помагаше винаги да не се стигне до налепи. За 2-3 дни ми минаваше дращенето.
Имах период, в който не ходех никъде без тези ензими, при всяко пътуване бяха в куфара ми! Не мога да се сетя кога спрях да разчитам на тях и вече не ги нося с мен. Даже за снимката се чудех дали имам останала опаковка (с изтекъл срок на годност е, може би от 2 години не ги използвам).
Текущите ми илачи при първи симптоми на неразположение:
Ашваганда на прах (Индийски женшен). 2 пъти на ден на гладно по 1 равна 1 ч.л. сутрин и преди вечеря. На опаковката пише да не се приема от бременни.
ашваганда
През деня пия чай:
Куркума – 1 равна с.л. заливам с вряла вода в 1 чаша – не повече от 2 такива чая на ден. Куркумата не трябва да се приема повече от 4 дни. Гадничко е на вкус ;)
Джинджифил – настъргвам 2 см и заливам с вряла вода, ужасно е люто и по този начин на обичам джинджифил. Обичам да готвя с него.
Анасон – продава се в билкови и нормалните аптеки, варя си чай
Лайка
Когато усетя неразположение почти не ям. Някой плод/зеленчук за енергия и много течности. Най-много витамин C има в магданоза, червената чушка и кивито – трите могат да станат на салата с лимонов сок.
Какви са твоите народни илачи :)
Comments on this entry are closed.
  • maria ноември 8, 2013, 1:01 pm
    Руми поздравления за поста. Преминала съм почти през същото. Мойта драма беше алергия (и аз бях с тонове сополи). Точно по същия начин и аз бях пристрастена към кортизоновите капки за нос. И един ден просто спрях. И щях да умра, ама въобще не можех да дишам. Но тялото ми се научи да се справя само :-). И аз взимам много куркума и джинджифил, а като почна да се разполявам и много чесън. Как не съм се сетила за лентичките против хъркане, не знам :-)
  • powercake ноември 8, 2013, 1:04 pm
    Ооооо, точно на време е темата. Наскоро усетих неразположение и се притесних, че мога да настина, но сякаш се пооправих, да чукна на дърво. Откакто съм на хранителения режим, който ми състави настинките ме подминават (пак почукам на дърво). В момента пия чай и най-вероятно ще си сложа 1 ч.л. куркума да видя как е. Чаят, който пия е домашен не обичам да купувам от магазина. А когато усетя неразположение също като теб не пия хапчета, трябва да съм много зле за да си позволя да пия аналгин или аспирин, всички много ми се карат за това, но усещам, че не са полезни за организма. Много обичам да слагам мед в чая, но сега нали съм на режим за поддържане на килограми дали мога да си позволя да слагам по 1к.л. или 1ч.л.?? :)
  • Kris ноември 8, 2013, 1:10 pm
    Руми, страхотна статия! Благодаря ти от сърце! Който не е минал през това, не знае какъв ад е. От малка боледувах много, всеки месец ангина или бронхит, редувах ги. Всеки месец инжекции. Поотраснах и боледуванията намаляха, на около 4-5 пъти годишно. Започна се с едно ужасно акне. Нямаше кой тогава да ми каже, че сме това което ядем. Баби ме тъпчеха с прясно мляко, свинско за закуска, обяд и вечеря, тортички, мекици и пастички. Пробуждането ми дойде след дълги години на диета с антибиотици. Четох, информирах се как и защо. Сега боледувам 1 път на 3-4 години, и ако се почуствам отпаднала, моето „лекарство“ е настърган джинджифил, с мед и лимон. На всеки час се взима по една лъжичка, мноооого люто и гадничко, но върши чудеса.
    Сега не ям млечни, месо (само риба 2 пъти в седмицата). Спрях и глутена. Не агитирам никой да не яде това или онова. Четете, информирайте се и бъете отговорни за ВАШЕТО здраве!
  • bob4e ноември 8, 2013, 1:20 pm
    Преди месец ме хвана много гаден вирус и реших че няма да се тровя с лекарства и ще боря с природни средства срещу преодоляването му. Носа ми беше запушен, гърлото страшно ме дереше. Как се преборих ли-няколко пъти си сложих мед в носа-колкото грахово зрънце, правих и гаргари с нишадър и сода за сливиците.Хрупах по-малко джинджифил вс ден-действа доста отхрачващо, отделно и медец нагъвах( хапвам една малка лъжица и гледам да задържа повечко меда покрай сливиците и така повтарям упражнението няколко пъти). Отделно си мазах и сливиците с тампонче за уши напоено в сок от лимон, който смесвах със сода. Три-четири дни хапвах изцяло плодове-особено грейпфрут, киви-добре се отразяват на гърлото. Сусамовия тахан също действа доста успокоително и премахва паренето в гърлото. Не знам точно кое от всичките изброени ми помогна, но се преборих без лекарства.
  • DanielaGeorgieva ноември 8, 2013, 1:42 pm
    Руми,откакто те познавам смених въобще светогледа си!!!!На моя синковец му дадох антибиотик преди да навърши две години(тоест преди една седмица)!Поболях се,ровех,ровех,питах за илачи за детето,само и само да го оттърва от ангината.Всичките му сополи се стичаха надолу,докато не се стигна и до втори антибиотик.Супер се ядосах,защото той е много силно злояд,камо ли да му набутвам разни бабини рецепти,хвърлих антибиотика.Реших,че ще се справим.Последния ми коз беше преглед от хомеопат-човека само му изписа пробиотик за имунната система и още едно нещо-5 капки еднократно.Детето оздравя!!!!!!Руми,цял месец беше болен,кисел,не можеше да спи,не искаше да играе.разбирам те напълно!Само се надявам съвсем скоро да му мине злоядия период и да си го лекувам както баба знае:))))
    Моите изпитани рецепти са-гърло или кашлица-чай от 2-3 счукани орехи,с лъжица мед,капки от алое вера -2-3 във всяко ухо и чай от 1 л.кафява захар,карамелизирана,100 мл.бира.По една лъжица 3 пъти дневно и си 6!!!!
  • Катерина ноември 8, 2013, 2:11 pm
    When I was a child I had acute inflammation of the walls of the bronchioles – Bronchopneumonia and I would get awful cough attacks. I’ve had respiratory problems since I can remember. Every time I got the fly, I would stay up nights coughing and burning with fever. I used to teach small children and I would get the flu every year, twice.
    Four years ago, I decided to get a flu vaccine because I felt that my breathing capacity got lower after every bad flu. I haven’t got the flu since. I get colds but I treat them with honey, ginger, hot fluids – the old fashion way. This is just my choice and am not saying vaccines are the best solution, but it worked out great for me :)
  • Калина ноември 8, 2013, 2:18 pm
    Здравейте :) и аз съм миняла през това. Беше ужасно… Имах най-отвратителната гнойна ангина и няма да я забравя докато съм жива. Ходих на доктор и естествено се прибрах с една торба с лекарства от които даже ми беше по зле. Не можех да ям, пуша(тогава бях пушач), спя…След седмица мъки майка ми забърка вълшебната отвара от мед,лимон и сода от която след два три дена нямаше и следа от ангината. Сега и настинало гърло лекувам с тази отвара. Мъжът ми сподели, че като малък и той е имал и си е правил гъргара с мастика и много го е облекчавало. Сега живеем в Норвегия и тук докторите съветват за ангина, настинало гърло, кашлица и др. подобни КОЛА топла разбира се и интересното е че помага.
  • MariyaLambova ноември 8, 2013, 2:54 pm
    Аз също съм се напатила от болести.
    На мен лично при първи симптоми ми помагат котешкия нокът в съчетание с имунал форте – http://www.herbamedicabg.com/koteshki-nok-t.html
    Отделно, прекарала дълго време в Китай, отглеждам и прясно годжи бери, то е адски силно и не позволява болести, страшен коктейл от витамини и минерали, помага при диабетици, хора на хемодиализа, отслабване и тн и тн. За съжаление в България се продава предимно сушено, а хората, които не са запознати не знаят, че при обработка над 45 С почти всички полезни вещества в него изчезват. Ако някой се интересува – познавам хора, които го продават прясно :)
    За съжаление спрях да го приемам, тъй като установих, че 10 гр на ден са причината да не мога да сваля нито грам – странно, но факт!
  • MariaDimitrova ноември 8, 2013, 4:46 pm
    Последния народен илач, който се оказа ефикасен, е желе от дюли за кашлица. Рецептата никак не е режимна – дюлите се нарязват на парчета заедно със семките, варят се, след това течността се прецежда и се добавя захар (на 1 л течност 500 гр. захар) и се вари докато стане с гъстота на конфитюр. Подслаждам чая на малкия с този конфитюр, когато има кашлица, и минава за няколко дни. Сироп от бъз помага за имунната система – по 1 лъжичка се пие за имунитет и по 2 при заболяване. Това са неща, които съм изпробвала при 2-годишния ми син, на мен за щастие не ми се налага, изключително рядко боледувам и обикновено ми минава бързо.
  • Пламен admin ноември 8, 2013, 5:16 pm
    Ефикасен метод срещу кашлица – една с.л. настърган джнджифил, една с.л. мед и половин лимон се смесват и се пие 2-3 пъти дневно. Ако усетите и най-леките симптоми на грипа, пийте.
    Другото без което не мога са вендузите!
  • Ани ноември 8, 2013, 5:20 pm
    Преди 5-6 години един познат ми каза всяка сутрин да пия по 15-20 капки клеева тинктура (http://static1.framar.bg/product/20110821145659kleeva-tinktura.jpg). Много засилвала имунната система. Аз не го послушах, но казах на една приятелка и тя почнала да пие всяка сутрин, като си слага капките в кафето. Преди месец се разболях с ужасна хрема и кашлица. Четох в интернет за капки от клеева тинктура разредени в преварена вода и на всеки час да се капе в носа. Направих го но не с преварена вода, а направо от чешмата. На следващия ден нямах хрема. Сетих се да питам моята приятелка пие ли още тази клеева тинктура и тя каза, че не е спирала, откакто съм й казала за нея и също така не е боледувала изобщо от тогава. Сега и аз започнах да я пия всеки ден, но да видим до кога :) А за кашлица и болки в гърлото ми помага мед и лук сварени в 100мл вода. Пие се преди ядене по 1 лъжичка, но аз си изяждам и лука.
  • Тони М. ноември 8, 2013, 6:09 pm
    Здравей Руми,
    чудесна тема точно в сезона на настинките.Това което си правя като всекидневна профилактика е чай от коприва и чай от джинджифил. Пия ги неподсладени.При първи симптоми на разболяване…..много чай….във каната за чай нарязвам пресен джинджифил, и го оставям да се запари,колкото повече стои става по лютичък, добавям си и лимон преди всяко пиене.Правила съм и 500г. мед със 500г. смелен пресен джинджифил, смесват се и се взима по една чаена лъжичка 30 мин преди ядене. Дават го като добро прочистващо средство особено ако се направи с мед от манука, защото той има антибактериално действие.При болки в гърлото гаргара от лайка със сода на всеки час.И чайчетата не бива да са горещи. Храната се спира за 2-3 дни и само вода, чай и пресно изцеден сок от морков, ябълка и цитруси.Дъщеря ми лекувам по същия начин. Като на нея при първи симптоми давам коластра и зелена енергия.За щастие нашият лекър изписва само в краен случай антибиотик.Бри болки в гърлото и давам сладолед или да смуче кубче лед, по лекарско предписание,когато лигавицата е много зачервена и отекла за да спадне отока.Смятам, че когато човек се грижи за здравето си като внимава какво яде и спортува има по здрав имунитет или поне се справя по-лесно със болестите.А вендузите са наистина нещо вълшебно.Желая на всички здраве и сила.
  • Снежана ноември 8, 2013, 8:16 pm
    Руми, аз се справям с хремата и гърлото, като приемам сребърна вода, жива и мъртва(редувайки ги) Просто при първи симтоми на течащ нос веднага си капвам сребърна или мъртва вода и на другия ден няма нищо) )) А и се справят не само с това:)
  • doors ноември 8, 2013, 9:11 pm
    Now Foods са много добра фирма и ползвам техни продукти, но за мен пак си е химия.Много добър имунитет дава пчелния прашец, нещо истинско и на достъпна цена.Ако го купите под 6лв за 500гр значи му има нещо…най-лесно се консумира разтворен в малко вода(защото на вкус за мен лично е отвратителен), но става и с други течности – сок, прясно мляко и т.н. Някои хора с алергии не могат да го приемат, първо опитвате с малка доза, после с 5гр всеки ден…приема се 1-2 месеца ежедневно преди зимния сезон…сега е подходящо.
  • carrol ноември 8, 2013, 9:21 pm
    Руми , точно на време ми дойде тази статия.
    От 1 месеца насам приятелят ми (който е с хроничен синузит ) страда от запушен нос.Какви ли не капки за нос не опитвахме , но няма оправяне.Утре съм твърдо решена да му купя някой от твоите илачи.Само да попитам този Джинджифил с колко вода го заливаш.
    Благодаря ти Руми !
  • NedkaHobbs ноември 8, 2013, 11:38 pm
    Здравей, Руми. Страхотен пост и точно навреме за зимните болести ;-)Благодаря! Като дете и аз много боледувах от гнойна ангина. Вдигах температура до 40 градуса и родителите ми изпадаха в ужас, дори понякога викаха Бърза помощ, от страх да не изпадна в температурен гърч … бъобще „страхотна“ картинка! Бях на 12 години, когато ми махнаха 3-та сливица, но ангините продължиха до момента, в който някаква баба знахарка препоръчала на баба ми „ляк за болно гърло“ – 3 пъти дневно сок от черна ряпа (настръгва се и се изтисква) с 1 лъжица мед (бърка се докато се разтвори в сока), придружен с анасонов чай (може да се добави изтискан половин лимон) … На третия ден аз се „родих“ – дишах нормално, нямах температура, а възпалението на гърлото си беше заминало :-)Hallelujah! С годините гнойните ангини намаляха и последната, която изкарах беше, когато бях на 16 или 17 години. „Да чукам на дърво“, но и днес, като настина, започвам с чайовете с мед и лимон и сок от ряпа, също ям много чесън за убиване на микробите. Не съм пробвала жен-шен, но четох много за „чудотворните“ му действия и смятам да го изпробвам по твоята дозировка. Много интересни методи момичета :-) – за някои въобще не съм и предполагала, че помагат за гнойна ангина и въобще за настинка и грип! Обезателно ще изпробвам някои от тях, ако ми се наложи. През последните близо 2 години, откакто започнах да спортувам по-сериозно, не съм се разболявала, дори и хрема не ме е хващала, което мисля, че се дължи на факта, че тялото ми е заякнало, станала съм по-силна и съм изградила по-добра имунна система! :-)
  • Kati ноември 9, 2013, 12:36 am
    Руми индийския жен шен , един и същ ли е с сибирски жен шен. В момента си взех тинктура имаш ли наблюдения този на прах или тинктура е по добрия вариант според теб.
  • Люба ноември 9, 2013, 8:14 am
    Здравейте мили хора….моят опит е от синузит….
    Това което правя при симтоми е да сменя хранителният си режим за дам шанс на моя личен лекар (казва се Имунна Система , ама аз си го наричам Съкровище
  • kolia ноември 9, 2013, 12:34 pm
    RUMI <BLAGODARIA ZA POSTA,SHE GO IZPOLZVAM!
  • presly ноември 11, 2013, 5:02 pm
    Аз като усетя, че ми дращи на гърлото и хрупам по малко джинджифил – много ефикасно. Или можете да си настръжете в един буркан и с малко мед, ако ви е трудно да го ядете така.
  • Viki януари 6, 2014, 10:20 pm
    Руми, здравей! Страхотен пост! Винаги съм вярвала в народната медицина и че в природата има лек за всичко. И аз бях като теб (е без ангините, но боледувах честичко, и като ме хванеше тази кашлица… не ме пуска цяла зима :(). Аз пък започнах да взимам редовно витамини, не само когато съм болна (както погрешно правят повечето хора), а целогодишно, и то естествени, не от тези синтезираните, които са по аптеките. Така се преродих и напълно забравих за разранения зачервен нос по време на хрема :). Дали ще са витамини или обикновени народни илачи е 1000 пъти по-добра инвестиция в собственото здраве от рецептите с антибиотиците.

от сайта на Румитка за лична употреба

No comments:

Post a Comment

Популярни теми